Workshop – presentation utställning yllebroderi

Mästerslöjdaren i  YLLEBRODERI Anna Wengdin  kommer till Stenhuset i Surahammar  torsdagen den 18 april mellan kl. 18.00-20.30

OBS!  WORKSHOP ÄR FULLTECKNAT

Anna ger oss en inblick i yllebroderiets magiska värld genom presentation av sig och sitt hantverk, den pågående utställningen och vi får också prova brodera i  ylle. Material finns på plats. Begränsat antal platser denna kväll. Anmälan senast 16 april genom denna sida. Begränsat antal!
Material och kvällsfika inkluderas i avgiften. Alla är välkomna men barn under 10 år i sällskap med vuxen.

Möjlighet även att se utställningen ”KORGAR kan jag inte få för många!” i konsthallen på övre plan av f.d. hemslöjdskonsulenten i Västmanlands län Anna Karin Reimerson. Hantverksbutiken erbjuder unika, hållbara & egentillverkade handarbeten och slöjd av skilda slag. Historiska museet är tillgängligt för en titt i dåtiden.
Konsthallen har begränsad tillgänglighet för rörelsehindrade p.ga trappa men utställningen kan ses via Youtube-kanalen på TV-skärm i kaféet.

Aktuell info finns på Stenhusets Facebook sida
Ekängsvägen 5, 73531 Surahammar
stenhusetgille@gmail.com

Vill du bli medlem?
I Surahammars Konst och hantverksgille/Stenhusets medlemskap ingår arbetspass tillsammans med annan medlem för att hålla huset öppet och verksamheten med utställningar och hantverk igång.
Välkommen till Stenhuset i Surahammar.